Telia Bredband & TV
Steg-för-steg guide

Steg 1

I mitten av maj fick du ett brev från Telia/C-SAM i din brevlåda.
Läs igenom information.

Har du inte fått brevet kontakta Telia's kundtjänst.
Tel: 90 200.

Bor du i andra hand? Kontakta lägenhetsinnehavaren. 

Om du behöver hjälp med aktivering, uthämtning av paket, inkoppling, installation eller hjälp att förstå informationen hör av dig antingen genom att kryssa för i listan som sitter på anslagstavlan i respektive port, maila till info@brfkallunden.se, eller ring/skicka sms till tel.
070-744 77 33.

Steg 2

Aktivera dina tjänster på Telia's hemsida. Klicka på länken nedan.
https://www.telia.se/privat/bredband/kollektiva-tjanster

Klicka på den gröna "Aktivera"-knappen. Skriv in din adress.
Välj ditt lägenhetsnummer. Tryck fortsätt.
Du kommer att aktivera Telia Bredband 100/100 och TV Grundutbud Lagom.
Tryck fortsätt. Fyll i din e-postadress och mobilnummer.
Acceptera Telia allmänna och särskilda villkor genom att kryssa för rutan.
Tryck på bekräfta aktivering. Du får en orderbekräftelse skickat till din
e-postadress.
Har du ingen e-postadress och/eller mobiltelefon kanske det inte går att aktivera sig. Kontakta Telia's kundtjänst.Tel: 90 200 för hjälp med aktivering. 


Steg 3

Ett paket med TV-box, kablar och fjärrkontroll skickas till dig med posten till ditt postombud. Behöver du hjälp med att hämta ut paketet kontakta BRF Källunden.

Steg 4

Telia Smart Wifi Router har levererats till BRF Källunden. Uthämtning av routern sker lördag 6 juni kl. 10.00, söndag 7 juni kl. 10.00 och söndag kl. 14.00 framför D/E-porten.

Funkar inte dessa datum/tider för dig. Kontakta BRF Källunden.  


Telia's tjänster blir tillgängliga först 8 juni.  


Steg 5

Koppla in din utrustning enligt manualer.

Se länk för hur du kopplar in Telia Smart Wifi Router.
https://www.telia.se/privat/support/info/koppla-in-bredband-med-smart-wifi-router

Se länkför hur du kopplar in TV-boxen till din TV.
https://www.telia.se/privat/support/info/koppla-in-telia-digital-tv-via-fiber-med-tradlos-router?p=tv

Behöver du teknisk support. Kontakta Telia's kundtjänst.Tel: 90 200.
BRF Källunden kommer även att hjälpa till med installation.   

Ha dina koder tillgängliga första gången du använder tjänsterna. Du har fått koderna via e-post, brev och sms.
Du hittar även översikt över tjänsterna på "Mitt Telia". Där kan du även göra tilläggsbeställningar mot en extra kostnad. Du loggar in med Bank ID. 

Kom ihåg att du har även tillgång till Telia Play med hela ditt TV-utbud i Telia play-appen. Perfekt för surfplattan, sommarstugan, husvagnen eller på resan.


Steg 6

Lämna tillbaka den utrustningen du har fått av C-SAM.
Behöver du hjälp med återlämning av lånad utrustning?
BRF Källunden kommer efter sommaren att samla in utrustning som skall återlämnas till C-SAM.



Bredband och TV från C-SAM som vi har idag kommer att fortsätta fungera parallellt med de nya Teliatjänsterna under sommaren. Du kommer inte bli utan TV och internet.